Procedura reclamațiilor
Procedura reclamațiilor
I. Dispoziții generale
Procedura de reclamație face parte integrantă din Termenii și condițiile generale ale vânzătorului PRG Trading Group s.r.o, IČ 02630664, cu sediul social la Denisova 1300, 377 01 Jindřichův Hradec, înscris în Registrul Comerțului deținut de Tribunalul Regional din České Budějovice în secțiunea C, inserția 22460 (denumită în continuare "Operator") și descrie procedura de soluționare a reclamațiilor cu privire la bunurile cumpărate de la vânzător.
Cumpărătorul este obligat să se familiarizeze cu procedura de reclamații și cu Termenii și condițiile generale înainte de a comanda bunurile.
Prin încheierea contractului de cumpărare și preluarea bunurilor de la vânzător, cumpărătorul este de acord cu aceste reguli de reclamație.
Definițiile termenilor conținuți în aceste reguli de reclamație au prioritate față de definițiile din CG. Dacă aceste Reguli de reclamație nu definesc termenul, acesta este înțeles în sensul în care este definit în CG. Dacă nici acolo nu este definit, se înțelege în sensul în care este folosit de lege.
Ca dovadă a garanției (card de garanție), Operatorul emite un document de achiziție (factură sau vânzător - în continuare card de garanție) pentru fiecare bun achiziționat cu toate datele necesare pentru aplicarea garanției (în special numele bunurilor, lungimea garanției, prețul, cantitatea, seria). număr).
La cererea Cumpărătorului, Operatorul va furniza o garanție în scris (certificat de garanție). Cardul de garanție conține compania de afaceri PRG Trading Group s.r.o., numărul său de identificare și sediul social. În mod implicit, însă, dacă natura articolului o permite, vânzătorul eliberează Cumpărătorului o dovadă a achiziționării articolului care conține datele menționate în locul unui card de garanție.
Dacă este necesar în ceea ce privește garanția furnizată, Operatorul va explica conținutul garanției furnizate într-o manieră inteligibilă în certificatul de garanție, va preciza domeniul de aplicare, condițiile, perioada de valabilitate și modul în care pot fi afirmate creanțele care decurg din aceasta. În cardul de garanție, Operatorul va preciza, de asemenea, că furnizarea garanției nu afectează drepturile cumpărătorului, care sunt legate de achiziționarea articolului.
II. Durata garanției
Perioada de garanție începe, în general, în ziua în care bunurile sunt preluate de către Cumpărător, adică în ziua menționată pe cardul de garanție.
La vânzarea de bunuri de larg consum, perioada legală de garanție este de 24 de luni, cu excepția cazului în care o reglementare legală specială prevede o perioadă mai lungă. Se poate face o excepție pentru bunurile vândute cu reducere (bunuri deteriorate, utilizate, incomplete etc. - o astfel de caracteristică este întotdeauna dată pentru bunuri - dacă nu, acestea sunt considerate bunuri noi, nedeteriorate și complete). În cazul articolelor uzate, Operatorul nu este răspunzător pentru defectele corespunzătoare gradului de utilizare sau uzură pe care l-a avut articolul atunci când a fost preluat de către Cumpărător, iar drepturile de răspundere pentru defectele articolului expiră dacă nu sunt exercitate în termen de 12 luni de la data primirii articolului de către Cumpărător. Acest timp va fi menționat de Operator în documentul privind vânzarea articolului și suficient de semnificativ și în bunurile oferite și în confirmarea comenzii. Pentru articolele vândute la un preț mai mic din cauza unui defect sau incomplet, garanția nu se aplică defectelor pentru care a fost convenit un preț mai mic.
Operatorul poate prelungi această perioadă legală. Durata perioadei de garanție este întotdeauna marcată pe cardul de garanție. Perioada de garanție constă din perioada legală (24 de luni) și, dacă este cazul, perioada de garanție extinsă. Perioada de garanție este prelungită în continuare cu perioada pentru care mărfurile au fost în plângere. Drepturile de răspundere pentru defecte ale bunurilor pentru care se aplică perioada de garanție vor expira dacă nu au fost exercitate în perioada de garanție.
În cazul unei perioade prelungite, reclamația este guvernată exclusiv de aceste Reguli pentru reclamații.
III. Condiții de garanție
I. Cumpărătorului i se recomandă să verifice starea lotului (numărul pachetelor, integritatea benzii adezive, deteriorarea cutiei) împreună cu transportatorul imediat după livrare, conform scrisorii de trăsură anexate. Cumpărătorul are dreptul să refuze să accepte o expediere care nu este conformă cu contractul de cumpărare, cu condiția ca expediția să fie, de exemplu, incompletă sau deteriorată. Dacă cumpărătorul primește o astfel de expediere deteriorată de la transportator, este necesar să descrieți daunele în protocolul de predare al transportatorului.
II. Expedierea incompletă sau deteriorată trebuie raportată imediat prin e-mail la adresa: info@xiaomi-store.ro, scrieți un raport de avarie cu transportatorul și trimiteți-l fără întârziere nejustificată prin fax, e-mail sau poștă către vânzător. O reclamație suplimentară pentru incompletitudine sau deteriorare externă a expedierii nu privește Cumpărătorul de dreptul de a se plânge de produs, dar oferă Operatorului posibilitatea de a dovedi că aceasta nu reprezintă o încălcare a contractului de cumpărare.
III. Cumpărătorul va trimite bunurile revendicate la adresa Xiaomi-Store, Sokolovská 127/38, 186 00, Praga 8, Republica Cehă sau va fi de acord cu vânzătorul prin telefon sau e-mail unde bunurile revendicate vor fi expediate sau predate. Cumpărătorul poate trimite mărfurile defecte pentru reclamație de către un serviciu de transport la adresa specificată de vânzător sau poate preda personal mărfurile reclamate într-o locație convenită în prealabil. Mărfurile revendicate trebuie să fie bine securizate pentru a preveni deteriorarea în timpul transportului, pachetul trebuie să fie vizibil marcat „RECLAMĂRI” și să conțină: bunurile revendicate (inclusiv accesoriile complete), vă recomandăm să atașați o copie a documentului de cumpărare, descrierea detaliată a defectului și suficiente informații de contact Cumpărător (în special adresa de returnare și numărul de telefon). Fără cele de mai sus, este imposibil să se identifice originea și defectele mărfurilor. Această procedură este recomandată și Cumpărătorului-Consumator, cu excepția cazului în care dovedește și documentează faptele declarate altfel. De asemenea, vă recomandăm să alegeți metoda necesară de soluționare a reclamației (vezi mai jos).
IV. Cumpărătorul-antreprenor dovedește valabilitatea garanției prin depunerea unui document de cumpărare, dacă bunurile au fost revendicate în trecut, el documentează și cererea. Documentul de achiziție (documentul de achiziție sau reclamație) trebuie să aibă același număr de serie ca și pe produsul revendicat (dacă produsul are un număr de serie). Această procedură este recomandată și Cumpărătorului-Consumator, cu excepția cazului în care dovedește și documentează faptele declarate altfel.
V. Garanția nu acoperă defectele cauzate de utilizarea unui software incorect sau defect, consumabile incorecte sau orice daune cauzate ca urmare, cu excepția cazului în care o astfel de utilizare este normală și nu a fost exclusă în instrucțiunile de utilizare anexate. În plus, garanția nu acoperă defectele cauzate de funcționarea necorespunzătoare, manipularea neprofesionistă sau necorespunzătoare, utilizarea și instalarea care sunt în conflict cu manualul de utilizare sau deteriorarea efectelor supratensiunilor din rețeaua de distribuție (de exemplu, fulgere), cu excepția abaterilor normale.
VI. Încălcarea sigiliului de protecție, a etichetei informative sau a numărului de serie expune Cumpărătorul la riscul respingerii reclamației, cu excepția cazului în care deteriorarea apare în timpul utilizării normale. Sigiliile și numerele de serie sunt o parte integrantă a produsului și nu limitează dreptul clientului de a utiliza și manipula bunurile în măsura în care sunt destinate bunurilor.
În plus, garanția nu acoperă daunele cauzate (dacă o astfel de activitate nu este o activitate normală și nu este interzisă în instrucțiunile de utilizare anexate):
- deteriorarea mecanică a mărfurilor,
- supratensiuni electrice (componente vizibile arse sau circuite imprimate) cu excepția abaterilor normale,
- utilizarea mărfurilor în condiții care nu corespund temperaturii, prafului, umidității, influențelor chimice și mecanice ale mediului, care este determinată direct de vânzător sau producător,
- instalarea, manipularea, exploatarea sau neglijarea neprofesionistă a îngrijirii bunurilor,
- dacă bunurile sau o parte a acestora au fost deteriorate de un virus informatic,
- mărfurile au fost deteriorate prin încărcare sau utilizare excesivă, încălcând condițiile specificate în documentație sau principiile generale,
- efectuarea unei intervenții necalificate sau modificarea parametrilor,
- bunuri care au fost modificate de client (vopsire, îndoire etc.), dacă a apărut un defect ca urmare a acestei modificări,
- în cazul actualizării incorecte a firmware-ului,
- bunurile au fost deteriorate de elemente naturale sau de forță majoră.
Aceste restricții nu se aplică în cazul în care proprietățile bunurilor, care sunt în conflict cu condițiile de mai sus, au fost convenite în mod expres de către cumpărător și Operator, schimbate sau declarate de vânzător, sau pot fi așteptate din cauza publicității sau utilizării obișnuite a bunurilor.
VII. Bunurile predate pentru reclamație vor fi testate numai pentru defectul specificat de Cumpărător. Vă recomandăm o formă scrisă pentru a indica defectul.
VIII. Dacă tehnicianul constată că cauza problemelor nu este produsul revendicat (de exemplu, telefon), ci instalarea incorectă a software-ului (sistem de operare, joc), dacă datele au fost deteriorate de comportamentul incorect al unei aplicații (de exemplu, jocuri, viruși) care nu a fost furnizat de vânzător sau dacă datele au fost deteriorate cumpărătorul sau un terț, reclamația va fi respinsă. Dacă Cumpărătorul este de acord cu reparația plătită, acesta va fi taxat în conformitate cu lista de prețuri valabilă curentă. Înainte de a efectua o reparație plătită, cumpărătorul va fi informat cu privire la prețul reparației, domeniul său de aplicare și timpul necesar pentru efectuarea acesteia. Reparația plătită poate fi efectuată numai cu consimțământul expres al Cumpărătorului (sau pe baza unui contract de servicii încheiat) făcut după informarea conform frazei anterioare.
IX. Operatorul are dreptul de a refuza acceptarea mărfurilor din reclamație în cazurile în care mărfurile reclamate și / sau componentele sale sunt contaminate sau nu îndeplinesc cerințele de bază pentru predarea în condiții de siguranță igienică a mărfurilor pentru procedurile de reclamație, cu excepția cazului în care poluarea este normală.
IV. Tratarea reclamațiilor
De obicei, operatorul decide asupra reclamației imediat, dar în termen de maximum trei zile lucrătoare. Această perioadă nu include timpul adecvat tipului de produs sau serviciu necesar unei evaluări profesionale a defectului. Operatorul se va ocupa de reclamație, inclusiv eliminarea defectului, fără întârzieri nejustificate, cel târziu în termen de 30 de zile de la data reclamației. Perioada de 30 de zile poate fi prelungită după ce reclamația a fost făcută de comun acord cu consumatorul - o astfel de prelungire nu trebuie să fie pe o perioadă nedeterminată sau nerezonabil de lungă. După această perioadă, se consideră că defectul a existat efectiv și consumatorul are aceleași drepturi ca și când ar fi un defect care nu poate fi remediat. Această perioadă nu este obligatorie pentru Cumpărătorul-antreprenor, atunci când o decizie cu privire la reclamație va fi luată în cel mult 60 de zile de la data reclamației.
Operatorul va elibera Cumpărătorului-Consumator o confirmare scrisă cu privire la momentul depunerii reclamației, care este conținutul acesteia, ce metodă de soluționare a reclamației este necesară; confirmare suplimentară a datei și modului de tratare a reclamației, inclusiv confirmarea reparării și a duratei reclamației sau justificare pentru respingerea reclamației.
Cumpărătorul are dreptul la rambursarea costurilor necesare (în special taxele poștale, pe care le-a plătit la trimiterea bunurilor revendicate), care au apărut în legătură cu exercitarea drepturilor legitime din răspunderea pentru defecte și au fost suportate într-un mod real și eficient. În cazul retragerii din contract din cauza unui defect, consumatorul are, de asemenea, dreptul la rambursarea costurilor unei astfel de retrageri.
După soluționarea unei reclamații justificate, perioada de garanție se prelungește cu durata reclamației. În cazul unei reclamații nejustificate, perioada de garanție nu este prelungită. Durata reclamației este calculată din ziua următoare reclamației până în ziua soluționării reclamației, adică momentul în care Cumpărătorul a fost obligat să preia articolul. Clientul este informat despre decontare prin e-mail, pe care l-a declarat deja în momentul cumpărării.
După soluționarea reclamației, Operatorul va notifica cumpărătorului încetarea reclamației fie prin telefon, SMS sau e-mail. Dacă bunurile au fost trimise de un serviciu de transport, acestea vor fi trimise automat la adresa Cumpărătorului după prelucrare.
În cazul neîncasării bunurilor revendicate în termen de o lună de la expirarea momentului în care ar fi trebuit să se facă reclamația și dacă a fost făcută ulterior, în termen de o lună de la notificarea executării acesteia (adică de obicei în termen de 60 de zile de la data depunerii reclamației), Operatorul are dreptul să perceapă la emiterea unei cereri de depozitare.
Atunci când emite bunuri după soluționarea reclamației, Cumpărătorul este obligat să prezinte un document pe baza căruia articolul a fost acceptat în reclamație și trebuie să-și dovedească identitatea cu OP sau cu pașaportul valabil.
V. Reparații fără garanție
Următoarele se aplică tuturor reparațiilor fără garanție (de exemplu, înlocuirea afișajelor LCD, difuzoarelor, conectorilor USB etc.):
- PRG Trading Group s.r.o. oferă clientului o garanție de 3 luni pentru reparații în conformitate cu articolul 654 din Codul civil.
- Clientul de reparații (clientul) este obligat în interesul său să verifice funcționalitatea completă a echipamentului în termen de 24 de ore de la primirea de la contractor. Reclamațiile ulterioare pentru defecte care nu sunt direct legate de munca efectuată nu vor fi considerate garanție. Acest paragraf nu se aplică garanției pentru defectul reparat.
- Materialul livrat este furnizat de PRG Trading Group s.r.o. perioada de garanție de 6 luni de la finalizarea reparației, cu excepția materialelor care fac obiectul reglementărilor legale speciale.
VI. Consumabile
Dacă conținutul pachetului sau obiectul achiziționării sunt consumabile (de ex. Baterii), durata de viață obișnuită a acestuia este de 6 luni, cu excepția cazului în care se prevede altfel în mod explicit. În cazul căștilor, durata de viață este întotdeauna de 6 luni. Excepțiile sunt căștile achiziționate ca un produs separat.
Dreptul cumpărătorului de a revendica bunurile în perioada legală de garanție nu este afectat. Cu toate acestea, cumpărătorul trebuie să țină cont de cele de mai sus, deoarece garanția nu acoperă uzura cauzată de utilizarea normală a articolului și nu poate fi confundată cu durata de viață a produsului. Durata de viață a bunurilor reprezintă susceptibilitatea la uzură cauzată de utilizarea normală. Dacă utilizați (nu dețineți) bunurile mai mult decât durata de viață normală, este probabil ca defectul să fie rezultatul uzurii normale, dar nu este exclus faptul că este de fapt un defect al garanției. Operatorul trebuie să menționeze întotdeauna în justificarea unei posibile respingeri a reclamației dacă a fost vorba despre un defect cauzat de uzura normală.
Comerțul obișnuit menționat mai sus este întotdeauna menționat de Operator și pentru bunurile oferite, altfel nu are posibilitatea de a invoca această tranzacție.
VII. Dispoziții finale
Aceste reguli de reclamație sunt valabile începând cu 23.1.2022 și anulează valabilitatea regulilor de reclamație anterioare.
Această procedură de reclamație este disponibilă pe cale electronică la https://www.xiaomi-store.ro.